PDA

View Full Version : descarcare de gestiune


AIVLIS
14 April 2009, 09:21
Am o rugaminte, daca ma poatea ajuta cineva referitor la descarcare de gestiune, Am gestiune global-valorica, Receptia o fac conf. facturii pe fiecare articol, La casa operez monetarul dar nu imi face descarcare de gestiune, ar trebui sa ma duc in monetare si sa scad fiecare articol pentru a-mi face descarcarea de gestiune ceea ce nu am cum fiind vorba de un magazin, nu am doar cateva articole pe bonul fiscal, Am inteles ca ar fi niste note contabile care se fac separat, Multumesc pentru sprijin.

Daniela
14 April 2009, 11:15
Uite o documentatie care sper sa te ajute: ftp://ftp2.winmentor.ro/WinMENTOR%20Documentatie/05_solutii/02_MENTOR/marfuri%20valorice/Marfuri%20valorice.pdf

georgiana
14 April 2009, 11:22
Puteti folosi pe monetare un articol generic - Marfa valoric - de ex., cu aceasi caracterizare contabila ca cea a articolelor care le vindeti (marfa magazin valoric). Treceti cantitate 1 si valoarea vanzarilor din ziua respetiva. La livrare dati preluare automata din stoc si va calcula singur descarcarea. In momentul salvarii monetarului, se va face automat si inregistrarea acestuia in casa.

Dorado
22 April 2009, 00:05
Am si eu o problema legata de descarcarea marfurilor tinute global valoric.
Concret: marfa este tinuta global valoric si atat la intrare cat si la iesire trec la cantitate 1 si la valoare trec valoarea totala a facturii (mentionez lucrul asta pentru ca nu stiu daca si asta e o problema). Problema pe care o am eu este la iesiri, pentru ca nota contabila este de genul:
1. 411.01=707 si 411.01=442.07 (CORECT)
2. 378.02=371.02 (cu toata factura fara TVA) si 442.08=371.02 cu tot TVA-ul de pe factura, si; ?!?!?!?!?
3. 371.02=378.02 (cu toata factura fara TVA) si 371.02=442.08 cu tot TVA-ul de pe factura ; ?!?!?!?!?

Deci eu inteleg ca inregistrarea apare pt ca este trecut 0 atat la PU inreg cat si la PU achizitie. Dar revin la intrebarea mea, ce mama masii ar trebui sa fac sa imi scoata corect din gestiune marfurile? Adica debifez scoaterea automata din gestiune si apoi trebuie sa fac ceva la sf de luna sa calculeze iesirile sau ce?
Va rog, dati-mi un raspuns, ca mai am un pic si trantesc monitorul asta de pamant.

Edit:
Am uitat sa mentionez ca toate configurarile contabile sunt facute ca in documentatia din postul de mai sus.
Si pana la urma nu ar fi nici o problema calculez eu coeficientul si bag nota, eu insa as vrea ca asta sa mi se evidentieze si in gestiune (am doua gestiuni diferite, amundoua global valoric), nu numai in balanta.

eddy
22 April 2009, 10:07
ca sa mearga descarcarea de gestiune valoric sunt cativa pasi:
musai pe livrare PU inreg trebe sa pui valoarea monetarului adica PU dest de pe document apoi,

daca tipul contabil contine diferente de pret cu dublu clic pe OK in livrare iti completeaza PU achiz,
daca nu ai difrente de pret pe tipul contabil PU inreg = PU achiz

atentie sunt si cateva constante de setat le scriu generic ca nu stiu ce versiune aveti si daca sunt actualizare constantele:
in constante generale -> 03 -> "sintetic pentru inchidere autonata ...." valabila pentru 371. .... si nu numai
si tot in constante generale 01 -> in sectiunea 3 "contabile" -> "corectie automata coef.adaos" trebe sa fie pe da si "tip descarcare valorica" se pune la sold

Dorado
22 April 2009, 21:34
eddy
Multam mult. Le-am incercat pe toate mai putin OK ala... :).
In fine, am iertat monitorul, si raman si eu si el (adica monitorul) profund indatorat.

adi_ciobotaru
24 April 2009, 02:41
M-a impresionat foarte mult acest thread... pe tema aceasta sunt foarte multe de spus... setările de mai sus ar fi fain să vi le şi explicăm... dar, ştiţi... ar fi ceva de scris, nu glumă...
M-am şi amuzat un pic, căci bietul monitor al domnului Dorado nu afisa nici o cheltuială pentru venitul care îl realiza... :)

Dar, pentru a obţine explicaţiile, sugestia mea este să discutaţi cu cei care v-au vândut WinMENTOR, căci, după o oră de discuţii (nu durează nici atât), veţi constata că, în cazul magazinelor gestionate valoric, totul (setările etc) este foarte limpede şi corect, iar utilizarea este f. uşoară... chiar f.f.f.f. uşoară. Apropo, folosiţi acceleratorul? :)

Din păcate, am impresia că sunt destule persoane care nu cunosc chiar cât ar trebui detaliile specifice algoritmului lor de lucru... motive, probabil, sunt multe: fie se încep noi activităţi (ex: magazine valorice), care nu existau atunci când s-a făcut instruirea iniţială, fie fluctuează personalul, şi nu se apelează la cursuri de instruire a noilor angajaţi, ci se primesc doar mici instrucţiuni verbale din partea vechilor angajaţi (care abia aşteaptă să plece odată)... sper să fie doar o impresie de-a mea... oricum, soluţia este apelarea la cineva care vinde Mentor, pentru un contract de asistenţă în utilizare, căci oricum legea obligă firmele să aibă asigurată menteanţa sistemului informatic de natură economică...

Nu vă supăraţi că spun asta, dar, mie, personal, mi se pare destul de grav să se lucreze mai mult sau mai puţin orbeşte, fără cunoaşterea în primul rând a algoritmului, dar şi a explicaţiilor... Un mic exemplu din partea referitoare la algoritm: domnul Dorado, dacă lucraţi corect, nu este nevoie să calculaţi dvs k-ul, căci îl puteţi vedea calculat... unde vă aşteptaţi să îl vedeţi, contabil vorbind? Păi, la locul lui... în raportul de gestiune valoric, pe care este bine să îl consultaţi lunar, şi vă sfătuiesc să îl tipăriţi... păi, nu?

Oricum, invităm pe toţi care au întrebări, "dubii", etc despre algoritmul lor zilnic de lucru să le adreseze pe forum; şi felicitări tuturor celor care "au curajul" de le posta... şi/sau, apelaţi la un distribuitor pentru consultanţă... odată "problemele" rezolvate, vă veţi simţi f.f.f.f. uşuraţi... ştiu din propria experienţă, credeţi-mă... astfel, scapă şi monitoarele de "constanta ameninţare" :)

PS: apropo, mis sfat: în loc de "OK ăla", puteţi folosi butonul de preluare automată din stoc... e mai mare butonul, şi îl nimeriţi mai rapid cu mouse-ul, scăzându-vă timpul de muncă... şi pentru asta e făcut, printre alte roluri... :)

Dorado
26 April 2009, 21:36
supremeon:

1. Lucrez pe WinMentor de foarte mult timp, si am lucrat pe destule programe, chiar am si colaborat la crearea unuia in Visual FoxPro deci chiar si in mare cunosc concepte, inteleg sistemul de baze de date, si in principiu cred ca stiu mai multe decat ar fi normal ca un contabil sa stie. Nu are sens sa incerc sa ma laud cu ce stiu despre Mentor, insa daca ar fi sa vorbim despre seriozitatea celor care au facut programul, a help-ului jalnic de pe vremea lui 1900 toamna pe care il gasim incorporat in program cred ca explica multe despre profesionalismul celor care au facut acest program. Ca sa vorbim in continuare despre ce inseamna seriozitatea si profesionalismul echipei Infomentor SRL va prezint urmatoarea situatie: le-am trimis doua e-mailuri, odata pentru o problema cu baza de date (pur si simplu aveam un fiser corupt si nu reuseam sa intru intr-o firma) pentru care nu am primit nici in ziua de azi vre-un raspuns, si al doilea e-mail a fost pentru a ma interesa de cumpararea celei de a doua licenta winmentor pentru care am fost telefonat in mai putin de 3 ore de la trimiterea mail-ului. Concluzia este simpla: traim in romania, si romanul a fost intodeauna pus doar pe capatuiala, in rest dumnezeu cu mila.

2. "Un mic exemplu din partea referitoare la algoritm: domnul Dorado, dacă lucraţi corect, nu este nevoie să calculaţi dvs k-ul, căci îl puteţi vedea calculat... unde vă aşteptaţi să îl vedeţi, contabil vorbind? Păi, la locul lui... în raportul de gestiune valoric, pe care este bine să îl consultaţi lunar, şi vă sfătuiesc să îl tipăriţi... păi, nu?" M-am referit strict la momentul in care se face descarcarea de gestiune si nu la calcularea lui. Pentru ca daca as fi facut descarcarea de gestiune prin note contabile cu siguranta ca urmatoarele luni raportul despre care vorbiti nu ar mai fi aratat corect din moment ce din gestiunea respectiva nu mai scadeam marfurile.

3. Singurele lucruri pe care le-am apreciat la winmentor au fost: 1.modulul liste si minunata posibilitate de modificare/creare a listelor si a coloanelor calculate; 2.are cele mai putine bug-uri in calcularea si evidenta evidenta partenerilor si stocurilor si nu in ultimul rand 3. o larga abordare "contabiliceasca" a programului. Insa nu am inteles niciodata de ce cautarea se face case sensitive de exemplu. Sunt multe alte probleme de discutat despre program, insa nu depsre asta e vorba acum.


Prin urmare consider postul dumneavoastra o pierdere totala de timp pentru cititor, mi se pare doar o publicitate facuta prost pentru cei de la asistenta, si una peste alta forumul asta nici nu ar exista daca am avea toti asistenta lor platita, sau daca si-ar pune la punct un manual de ajutor bun. Am sa ma interesez sa vad in ce conditii se poate vinde un produs fara instructiuni clare de utilizare a acestuia.
In rest mult succes si sper ca posturile dumneavoastra pe acest forum sa fie cel putin constructive, daca nu de un real ajutor.
Cu respect, Eugen.

adi_ciobotaru
27 April 2009, 10:44
Imi pare rau daca postarile mele sunt pierdere de timp... intentia mea este exact pe dos:)... pe viitor imi voi restrange interventiile... dar, cum sa fac asta, cand, de exemplu, astazi, vreau sa postez 3 propuneri pentru imbunatatirea programului ??? Sau cand cineva ridica o problema care pe el il arde, si vrea un raspuns? Ar fi moral ca eu, daca stiu raspunsul, sa nu i-l dau, dar in acelasi timp sa pretind raspuns la intrebarile ridicate de catre mine?

1. intr-adevar, help-ul din program este minimal, pentru ca exista documentatie... poate ca e prea minimal si ar trebui oprit, sa nu mai apara deloc. Unul dintre motivele pentru care nu a mai fost dezvoltat este ca in noile sisteme de operare (gen Vista), fisierele chm nu mai sunt folosite pentru help...
Referitor la email-urile respective, eu nu ma pot pronunta... dvs aveti confirmarea de primire cum ca ar fi ajuns la ei primul email? daca le-a intrat in spam, etc... dar, oricum, ideea este ca, daca aveati o problema, trebuia sa insistati putin, nu? teoretic vorbind, neavand un contract de asistenta, nu ar fi trebuit sa va ajute, dar, in realitate, desigur ca va ajuta... nu pot crede ca nu v-ar ajuta cineva, daca afla ca aveti probleme ...
2. aveti absoluta dreptate... daca nu se fac corect descarcarile din gestiune, raportul de gestiune este praf... pentru ca in contabilitate sa fie totusi ok, exista constantele acelea de "inchidere automata coeficient K"...
3. fiecare utilizator poate adauga puncte forte, dar si puncte slabe... as putea umple cateva pagini cu ambele categorii...
4. dpdv legal un program nu poate fi vandut fara documentatie, si mai sunt alte zeci de cerinte. Mentor-ul indeplineste toate conditiile legale, credeti-ma, caci am verificat in momentul in care a aparut legea...
5. rolul unui forum este sa discutam! nu (numai) ca cineva sa isi expuna o problema, altcineva sa ii dea o solutie, si apoi gata, nu mai posteaza nimeni... spre exemplu, va invit sa va dati cu parerea referitor la diversele propuneri ridicate de catre mine... daca dvs considerati ca discutiile de pe forum sunt pierdere de timp, atunci permiteti-mi sa va contrazic: chiar recent s-au rezolvat o serie de "probleme", ca urmare a discutiilor purtate aici... de ex, cele referitoare la intreruperile tehnologice...
6. as avea si niste consideratii personale referitor la "tinerea" contabilitatii, la "global valoric", la "evidenta", la "note contabile", dar acestea sunt alte discutii, si nu au legatura cu Mentor-ul...

Sper sa postati cat mai mult pe forum, pentru ca ceilalti forumisti sa va lamureasca toate aspectele, astfel incat sa fiti cel putin la fel de multumit precum sunt eu...

Dorado
28 April 2009, 11:31
Ca sa nu deviem discutia si sa nu fiu offtopic, va fi ultimul post pe divergenta de mai sus.
In primul rand nu m-am referit la toate posturile dv ci doar la cel de sus. Am cerut un raspuns simplu (pe care l-am si primit de la eddy), si "problema" mea era rezolvata. Comentariile dv de pe aceast threat nu au au fost pe obiect si pe problema expusa de mine.
Sunt convins ca ceea ce nu stiam este un lucru elementar in Mentor, insa pentru un asa "mizilic" ar fi trebuit sa gasesc un raspuns rapid in help, pentru ca e clar sunt chestii generale. Faptul ca nu am facut conexiune cu butonul de preluare din gestiune este o chestie doar de legaturi al informatiilor elementare despre mentor pe care pur si simplu nu am facut-o la momentul respectiv. Daca, sa spunem, ca as fi pus problema intreruperilor tehnologice (ca sa iau exemplu dv) atunci intradevar as fi gasit util sfatul dv de a ma indrepta catre asistenta.
Pentru chestiunea cu mail-ul: l-am trimis din site-ul www.winmentor.ro, catre departamentul corect, am primit la mom respectiv confirmarea ca cerinta a fost trimisa, deci nu poate fi vorba de intrare in spam sau mai stiu eu ce altceva. Si pentru ca nu era o chestiune generala, si intelegand ca imi trebuie "mintile luminate" ale asistentei am cautat rezolvarea singur.
Asa cum am mai spus, Mentorul il gasesc printre cele mai bune de pana acum, insa astept cu nerabadare programe WebERP (de ex. Compiere sau Socrate Open) si cu siguranta ma voi indrepta catre ele atunci cand vor disponibile pentru mine ca si pret si costuri de intretinere. Sper doar ca cei de la WinMentor sa poata tina pasul cu noile dezvoltari.

Cu respect, Eugen.

bilion
05 May 2009, 11:23
Insa nu am inteles niciodata de ce cautarea se face case sensitive de exemplu.


A fost introdusa recent o constanta utilizator care rezolva problema:

"constante utilizator" -> "configurare cautare" -> "Cautare: caracterele tastate sunt transformate in MAJUSCULE"

petrisor
05 July 2010, 10:58
Buna ziua, am o problema legata de corectia automata coeficient adaos. Constanta e setata pe 'da'. Soldul contului 378 difera de valoarea adaosului din lista Stocuri la moment (marfa in magazin). Daca setez constanta pe ‘nu’ soldul contului 378 corespunde cu valoarea adaosului. Evidenta se tine cantitativ-valoric. Am facut tot felul de teste si n-am reusit sa-mi dau seama de ce face asa. Multumesc.

georgiana
06 July 2010, 15:55
Constanta cu corectie automata coeficient adaos se pune pe Da in cazul evidentei valorice, in cazul evidentei cantitativ valoric aceasta ramane pe Nu.

adi_ciobotaru
07 July 2010, 01:40
Nu cred ca respectiva constanta se pune pe da sau pe nu in functie de metoda de gestiune, deoarece metoda de gesstiune nu este specifica unei intregi firme, ci doar unui tip contabil, sau, daca vreti, unei gestiuni... o firma poate avea si gestiuni fifo, si gestiuni valorice...
Daca, pentru respectivele tipuri contabile fifo si valorice, se folosesc analitice distincte, atunci, poate, o solutie ar fi sa se completeze la grupul de constante "conturi sintetice/identificare stoc", la constanta 0.02, doar analiticele de la tipurile contabile gestionate valoric...
Astea sunt insa, doar parerile mele...

Personal, am lasat intotdeauna acea constanta setata pe da, indiferent daca am lucrat cu fifo sau valoric sau amandoua in cadrul gestiunilor unei firme, si nu am avut probleme...

Petrisor, pentru inceput ar trebui sa vezi daca se fac sau nu formule contabile de corectie... presupun ca se fac.. le vezi in liste, mentor, contabile, note tip, unde bifezi doar inchidere tva... daca iti face (eu cred ca da), ar trebui identificata cauza... poate ai lucrat vreodata cu stocuri valorice, pe acelasi analitic ca si actuala gestiune fifo, iar, undeva, s-a operat ceva gresit odata, demult... de exemplu, la un monetar sau o factura cu livrare din valoric, nu s-a dat click pe preluare automata din stoc... ceva de genul..

Treaba e un picut mai greu de dibuit... devine f. greu daca ai multe gestiuni in cadrul firmei... dar, mult succes...

petrisor
08 July 2010, 12:08
Mersi, o sa verific si revin.

petrisor
08 July 2010, 17:33
Miscarile cu marfa au inceput doar in aprilie 2010, cand s-a receptionat pe tipul contabil ‘marfa in depozit’ pentru ca inca nu era deschis magazinul pentru vanzare marfa cu amanuntul (bar + piese de schimb auto), urmand ca la deschidere, adica in luna iunie, sa se transfere la ‘marfa in magazin’. De asemenea, tot pe iunie s-au inregistrat produse finite (cafea, ceai, cappuccino, etc – ce se vinde la bar), care s-au transferat la ‘marfa in magazin’. Mentorul este legat la casa de marcat, iar monetarele se fac prin preluare bonuri emulare tastatura. Preturile de achizitie apar pe livrare la monetare. Cu stocuri valorice nu s-a lucrat. Sunt doar doua gestiuni in cadrul firmei.
In sfarsit, nu am reusit sa-mi dau seama de ce face asa, dar am observat ca daca vand tot stocul de marfa, apare pe zero si in contabilitate si in gestiune ceea ce cred ca e ok. Am setat constanta si pe ‘da’ si pe ‘nu’ si ramane zero in ambele variante. In liste -> mentor -> contabile -> note tip -> inchidere tva, nu face nici o corectie daca e pe ‘nu’. Daca e pe ‘da’ face o corectie, dar cu valoare de 0,05. Important e ca ramane contabilitatea si gestiunea pe zero. Cred ca o las pe ‘nu’, pentru ca apare corect soldul chiar daca exista marfa pe stoc.
Daca descopar noutati, revin.
Multumesc de sfaturi.

ade
03 April 2012, 09:58
Am mai multe farmacii care vand medicamente cu TVA 9% si OTC cu 24%. La marfa cu 24%, calculatorul face decarcarea de gestiune corect, iar la 9% incorect. Daca stie cineva sa imi spuna ce tb sa fac sa imi faca si descarcarea cu 9 % corect, raman profund indatorata. Multumesc.